Motor-Center samarbetar med de flesta stora försäkringsbolagen och har bl a avtal med If, Volvia och Länsförsäkringar. Vi samarbetar också med de flesta större vagnparksägarna och leasingbolagen. Detta ger en extra trygghet för dig som har en tjänste-/företagsbil eller behöver hjälp vid ett försäkringsärende.
Motor-Center kan hjälpa dig med hela skadeprocessen. Vi har gedigen erfarenhet och väl fungerande rutiner för att det ska gå så snabbt och lätt som möjligt för dig att få hjälp. Tyvärr har vi idag ingen skadeservice i Gröndal.
Vill du boka tid för skadeservice utan att göra skadeanmälan, använd vår Boka tid-knapp.
Skadeanmälan gör du också enkelt via våra knappar. Vi kontaktar därefter dig och ditt försäkringsbolag. Vid skadeanmälan behöver du inte boka tid – vi återkommer till dig.
Fotografera gärna skadan t ex med din mobiltelefon och bifoga bilderna med din anmälan.
Skicka in skadeanmälan och dina eventuella foton till oss så bedömer vi skadans omfattning. Därefter återkommer vi med tidpunkt när du kan lämna in din bil till oss, eller ger förslag till andra åtgärder.
Servicehyrbil / hyrbil från Hertz kan naturligtvis erbjudas när du lämnar din bil hos oss i samband med ett skadeärende.
Motor-Centers skadeservice i Nynäshamn utför alla sorters glasarbeten. Vi lagar t ex stenskott och byter vindrutor, sidofönster, glastak och panoramatak. Motor-Center samarbetar med de ledande försäkringsbolagen, och om det är aktuellt kan du göra skadeanmälan direkt till oss.
Det är viktigt att du snabbt åtgärdar ett stenskott för att förhindra att vindrutan spricker. En sprucken vindruta kan medföra allvarliga konsekvenser eftersom vindrutan är en del av bilens bärande konstruktion.
Om skadan har uppstått i synfältet, d.v.s inom 15 centimeter från rattens mittpunkt, måste du byta vindruta. Sitter skadan i synfältet innebär det också en 2:a i besiktningsprotokollet.
Generellt går stenskott upp till 30 mm att reparera. Ett gammalt stenskott har sämre förutsättningar. I väntan på åtgärd kan du skydda skadan med ett stenskottsplåster.
Motor-Center samarbetar med de ledande försäkringsbolagen, vilket ger snabb hantering av skadeärenden och en extra trygghet för våra kunder.
Vill du enbart boka tid, utan att göra skadeanmälan, använd gärna vår Boka tid-knapp.
Skadeanmälan gör du också enkelt via våra knappar. Vi kontaktar därefter dig och ditt försäkringsbolag. Vid skadeanmälan behöver du inte boka tid – vi återkommer till dig.
Servicehyrbil och hyrbil via Hertz erbjuds medan vi tar hand om din bil.
Motor-Center Plåt & Lack i Nynäshamn utför allt inom bilplåtslageri, billackering och rekonditionering. Vi samarbetar med de ledande försäkringsbolagen och är auktoriserad skadeverkstad för Volvo, Renault och Subaru.
Motor-Center Plåt & Lack i Nynäshamn har lång erfarenhet av plåt- och krockskador. Vi har utrustning och kompetens att rikta skadade karosser, och där det behövs ersätter vi de delar som är svårt skadade. Vi utför även bilplastarbeten och radarkalibrering.
Billackering och plåtslageri är ett hantverk. Vår ambition är att utföra arbetet med en kvalitetsnivå utöver alla branschregler och med största möjliga miljöhänsyn. Vi strävar alltid efter att finishen på det skadade området ska bli som nytt igen.
Om du vill kan vi hjälpa till med skadeanmälan och ombesörja kontakten med ditt försäkringsbolag. Motor-Center samarbetar med och är certifierade av alla större försäkringsbolag.
Vill du enbart boka tid, utan att göra skadeanmälan, använd gärna vår Boka tid-knapp.
Skadeanmälan gör du också enkelt via våra knappar. Vi kontaktar därefter dig och ditt försäkringsbolag. Vid skadeanmälan behöver du inte boka tid – vi återkommer till dig.
Kontaktuppgifter till Motor-Center plåt- och lack.
Motor-Center utför garantireparationer och åtgärdar maskinskador på alla bilmärken och modeller om olyckan skulle vara framme.
Motor-Center / Volvo Närservice i Nynäshamn är anslutet till MRF. Volvo Närservice använder enbart Volvo Originaldelar och för övriga fabrikat använder vi godkända delar motsvarande minst originalkvalitet.
Motor-Center Gröndal arbetar endast med delar från Autoexperten motsvarande minst originalkvalitet. Anläggningen är Godkänd bilverkstad och följer de regler som Sveriges Fordonsverkstäders förening (SFVF) och Konsumentverket har kommit överens om.
Stämpel i din servicebok ingår naturligtvis när vi har reparerat ditt fordon.
Vill du boka tid för reparation utan att göra skadeanmälan, använd vår Boka tid-knapp.
Skadeanmälan gör du också enkelt via våra knappar. Vi kontaktar därefter dig och ditt försäkringsbolag. Vid skadeanmälan behöver du inte boka tid – vi återkommer till dig.
Om du behöver en bil medan vi servar ditt fordon, boka en av våra servicehyrbilar. Servicehyrbil bokas alltid samtidigt som du bokar service.
Motor-Center i Nynäshamn samarbetar med Hertz Biluthyrning när det gäller servicehyrbilar.
MotorCenter i Gröndal har egna servicehyrbilar för kunderna.
OBS! Antalet servicehyrbilar är begränsat vid våra anläggningar, så principen först till kvarn gäller.
För hyrbil vid t ex skadeärenden samarbetar vi generellt med de etablerade försäkringsbolagen och Hertz Biluthyrning.
Fyll i dina uppgifter och beskriv din bilskada. Vår skadeservice återkopplar till dig snarast. Vid frågor ring oss på 08-27 44 33.
Vi återkommer alltid med bokningsbekräftelse. Vid frågor ring oss på 08-27 44 33.